уторак, 18. мај 2010.

Dedin ili možda bakin predmet

(Grandfather, or maybe Grandma thing)
U tekstu je i nagradno pitanje!
Ovih dana, sa malim zakašnjenjem, reših da obavim neke male prolećne radove u mom dvorištu i na okućnici.
Moje dvorište, kuću i okućnicu mogli ste da vidite ako ste čitali moje ranije napise, pogledali slike i klipove koji su tamo.
Ako niste, to možete sada ako kliknete ovde ili da pogledate video ovde .

U seoskom domaćinstvu stalno ima nekih poslova koje treba obaviti.
Pogotovo ako se tu ne boravi svakodnevno.
Malo sam pregledao voćke da se nisu pojavili neki insekti, malo sam pregledao cvećnjake, očistio korov, pokosio travnjake i još neke male intervencije po dvorištu do kojih svakako dolazi nakon zimskog perioda.
 Za to vreme moja supruga je sređivala  u kući.
Završismo poslove predviđene za taj dan i sedosmo pred kućom da popijemo kaficu.
Sedeći tako bacih pogled na krov kuće i primetih da je jedan "biber" crep malo skliznuo.
Sad ću ja to da sredim, rekoh ženi i krenem da se penjem na tavan.
Popeh se, kad tamo - mrkli mrak.
Vratim se dole da pronađem neku svetiljku.
Pronađem neku staru baterijsku lampu ali ne i baterije.
Šta da radim?
Potražim neke kablove, fasung i sijalicu te improvizujem prenosnu svetiljku.
Isprobam je oprezno (nisam baš u najboljim odnosima sa strujom).
Upamtio sam dedine reči: - sa strujom se ne treba igrati.
A i svojevremeno me je malo "prodrmala".
Radi!
Popnem se ja ponovo gore. Mislim, na tavan.
Sredim "nemirni" crep koji je hteo da siđe na travnjak.
Valjda mu je dosadilo da i dalje čuči na krovu.
Tamo je već više od jednog veka.
Krenem ka merdevinama da siđem, kad u jednom uglu vidim neku gomilu raznih starih predmeta.
Pozovem suprugu i otpočnem sa spuštanjem tih stvari dole.
Ja ih dodajem, supruga prima i odlaže.
Završismo i počesmo da ih razgledamo.
Prevrćemo, okrećemo, zagledamo, pitamo neke starije osobe iz komšiluka i nekako identifikujemo neke od tih predmeta.
Neki su i dalje ostali tajna za nas.
Onda smo se ja i moja supruga dogovorili  da ja uslikam jedan od tih predmeta i objavim fotografiju na blog kao nagradno pitanje.
Kakvo nagradno pitanje?
Prosto.
Ja objavim fotografiju.
Vi je dobro pogledate. Prepoznate predmet i odgovorite na postavljeno pitanje.
Ako ne znate sami šta je to, pitate nekog ko zna. Potražite na internetu. Pregledate enciklopedije.
Ma neko mora da ima odgovor.
Onda sastavite kratak (a može i duži) odgovor i pošaljete meni bilo kao komentar ovog napisa ili kao mail.
Na kraju teksta imate link za mail i komentar pa izaberite.
Naravno za tačan odgovor sledi i nagrada.

Da ne dužim.

Evo fotografije predmeta.
* Fotografija predmeta sledi za koji dan! 
Samo budite strpljivi. 
Za sada mogu da vam najavim da je predmet od drveta. 
Samo drvo i ništa više! 
Fotografija će zameniti ovaj crveni tekst ovde.
Crveni tekst sam ipak ostavio radi podsećanja. Fotografije su ovde ispod.
Sa fotografije predmeta se vidi da na jednom kraju ima nešto kao rukohvat dok se na proširenom delu  uočavaju neke rupice. Predmet je od drveta. U ovom trenutku njegova starost je preko 60 godina. 

Pogledajte predmet na video klipu.


Predmet takođe možete videti na YouTube kao Grandfather, or maybe Grandma thing
a takođe i na kraju ovog teksta odnosno ispod fotografija koje prikazuju moju kuću, dvorište, reku, voćnjak i okolinu.
Pitanje glasi: "ČEMU SLUŽI OVAJ PREDMET"

Nagrada: 7 dana besplatnog boravka za dve osobe u našoj kući na selu. Druženje sa komšijama, kupanje u reci i druge aktivnosti po želji.

Ako još uvek niste pogledali fotogragije gde biste mogli da provedete tih 7 ne zaboravnih dana, sad to možete učiniti. Ovde vam prikazujem neke od slika moje kuće, dvorišta, voćnjaka, reke. Neke od ovih slika kao i podaci o lokaciji su ranije prikazani u ovom blogu.

 

 Kuća i deo dvorišta. Tamo gde je autro protiče reka.

        

Slika reke iz dvorišta i deo dvorišta

        

Detalji iz dvorišta. Prilaz od kapije i pomoćni objekat.  

        

Cveće u dvorištu, smokva i odmor u hladovini 

    

Reka. Veoma pogodna za kupanje i pecanje

 

U vinogradu i voćnjaku.

     

Mali Veljko i jabuke.  Pogled na reku sa kapije

   

Reka u jesen. Veljko sa tetom u vinogradu
   


Detalj dvorišta. Ruska šljiva bogato rodi svake godine 

Naravno, ako bude više tačnih odgovora mi ćemo izabrati jedan za koji smatramo da je naj precizniji.
Ukoliko dobitnici imaju dečicu naravno da i za njih ima mesta.
Pa zar dečica nisu najvažnija?

Odgovori se mogu slati kao komentar ovog posta ili na cirktom@gmail.com
Svi posetioci bloga koji budu dali (tačan ili netačan) odgovor biće objavljeni u jednom od narednih napisa a pobednik odnosno dobitnik nagrade (naravno sa tačnim odgovorom) pored toga, će biti kontaktiran radi dogovora o ostalim detaljima.   

Još nešto.
Ukoliko niko ne odgovori tačno na postavljeno pitanje, tačan i opširan odgovor će biti objavljen u nekom narednom napisu a to onda znači i da je završena ova akcija.

Ako niste koristili link za YouTube evo vam ovde video snimka tajanstvenog predmeta.
Pogledajte.

A gde je sve ovo o čemu pišem?
Srbije jeste mala zemlja ali i u maloj zemlji treba pomoć da se pronaće neka lokacija.
Pa i kad dođete na traženu lokaciju opet je potrebna pomoć da se pronađe baš ono što nam treba.
Sve to u ovom mom slučaju možete pronaći ako pogledate moj prvi post PREDSTAVLJANJE na ovom blogu.
Tamo imate mapu, fotografije i druge bliže podatke o mom selu.
A kad jednom dođete u moje selo, dobri ljudi, moji gostoprimljivi seljani, će se pobrinuti da vam pomognu u svakoj prilici i da vam ništa ne nedostaje.

6 коментара: